Μικρή κάμψη παρουσίασαν οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων τον περασμένο Δεκέμβριο
με το καταναλωτικό κοινό να εμφανίζεται συγκατημένο εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων, κόντρα στη δυναμική που δίνουν κατά παράδοση οι εορτές των Χριστουγέννων στις καταναλωτικές δαπάνες.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών NielsenIQ, οι πωλήσεις στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων υποχώρησαν κατά 1% τον Δεκέμβριο, μήνα που έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου.
Τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα κατέγραψαν μείωση 2,4%, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των τροφίμων και ποτών (-2,9% σε αξία). Όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων 5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.
Τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης (14,9%) παρουσίασαν τα προϊόντα Bazaar, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν μείωση πωλήσεων 0,9% στο σύνολο του μήνα.
Στις επιμέρους κατηγορίες ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφια αύξηση πωλήσεων 19,5%, υπερδιπλάσια από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του τσαγιού & των αφεψημάτων τον μήνα αυτό (αύξηση 9,8%) κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).
Ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν «βουτιά» στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς εφέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.