Το ένα μετά το άλλο, ρεκόρ, σπάει καθημερινά η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης των 95 οκτανίων, καθώς η πανελλαδική της μέση τιμή, δηλαδή ο μέσος όρος όλων των πρατηρίων της χώρας, απέχει σχεδόν ένα σεντς, από τα 2,20 ευρώ ανά λίτρο. 
Πρόκειται για μια τιμή η οποία είναι απαγορευτική για την συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών και υπέρμετρη για τις επιχειρήσεις ωστόσο η  κατάσταση είναι πολύ χειρότερη για τις περισσότερες περιοχές της χώρας, στις οποίες η τιμή της αμόλυβδης είναι αρκετά υψηλότερη από αυτή που καταγράφεται ως μέσος όρος. Ουσιαστικά τη μέση τιμή σε αυτό το επίπεδο τη συντηρούν τα πρατήρια της Αττικής και της Θεσσαλονίκης. 
Χαρακτηριστικότερο παράδειγμα οι νησιωτικοί τουριστικοί προορισμοί και συγκεκριμένα οι Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα, όπου ο μέσος όρος για την πρώτη περιφέρεια ήταν χθες στο 2,371 ευρώ ανά λίτρο και στη δεύτερη 2,314 ευρώ. 
Με βάση τα επίσημα στοιχεία του παρατηρητηρίου υγρών καυσίμων του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, προχθες, 11/5/2022 η πανελλαδική μέση τιμή της αμόλυβδης, ήταν στα 2,186 ευρώ ανά λίτρο. Σε πολλές ωστόσο περιοχές η τιμή ήταν κατά πολύ υψηλότερη, με τρανταχτά παραδείγματα τις περιοχές που προαναφέρθηκαν. 
Όσο για την τιμή της αμόλυβδης των 100 οκτανίων,  ... ούτε λόγος  καθώς η μέση τιμή της, βρίσκεται στα 2,342 ευρώ ανά λίτρο, ενώ δεν λείπουν και οι περιοχές με τιμή άνω των 2,40 ευρώ το λίτρο  (Κεφαλλονιά 2,434 ευρώ, Ευρυτανία 2,436, Κυκλάδες 2,438, Δωδεκάνησα 2,398 ευρώ ανά λίτρο). 
Η αύξηση των διεθνών τιμών, εξανεμίζει κυριολεκτικά και την επιδότηση των 15 λεπτών ανά λίτρο στο πετρέλαιο κίνησης, του οποίου η πανελλαδική μέση τιμή, διαμορφώθηκε χθες στο 1,907 ευρώ αν λίτρο. Υπενθυμίζουμε ότι η υψηλότερη τιμή στο πετρέλαιο κίνησης, καταγράφηκε στις 14 Μαρτίου, όταν ο πανελλαδικός μέσος όρος ήταν στο 1,997 ευρώ ανά λίτρο. Τότε ωστόσο δεν ίσχυε το μέτρο της επιδότησης των 15 λεπτών ανά λίτρο στην αντλία. 
Πέρα από τις διεθνείς αυξήσεις των τιμών, υπαίτιοι για τις πολύ υψηλές τιμές της αμόλυβδης στην Ελλάδα η οποία είναι η τέταρτη πιο ακριβή χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση μετά από τη Δανία, τη Φινλανδία και την Ολλανδία, είναι οι υψηλοί φόροι. Τόσο ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης (ΕΦΚ) που ανέρχεται στα 700 ευρώ ανά χίλια λίτρα αμόλυβδης (0,70 ευρώ ανά λίτρο)  όσο και του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) που είναι 24%. 
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι επί της μέσης τιμής των 2,186 ευρώ ανά λίτρο αμόλυβδης 95 οκτανίων, το 1,14 ευρώ αποτελεί τους φόρους...
Πάγιο αίτημα του κλάδου των καυσίμων, των επιχειρήσεων και των καταναλωτών, είναι η μείωση των φόρων, κάτι το οποίο απορρίπτει η κυβέρνηση.
Βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, ο ελάχιστος ειδικός φόρος κατανάλωσης ανά λίτρο βενζίνης είναι το 0,36 ευρώ ανά λίτρο και οι μόνες χώρες που επιβάλλουν τη μίνιμουμ φορολογία είναι η Βουλγαρία και η Ουγγαρία και ακολουθούν η Πολωνία και Ρουμανία με 0,37 ευρώ ΕΦΚ ανά λίτρο βενζίνης. Αντίθετα, τον υψηλότερο ΕΦΚ έχει η Ολλανδία με 0,81 ευρώ ανά λίτρο, η Ιταλία με 0,73 ευρώ ανά λίτρο και η Φινλανδία με 0,72 ευρώ ανά λίτρο και ακολουθεί η Ελλάδα με 0,70 Η Γαλλία έχει 0,68 ευρώ ανά λίτρο, η Γερμανία 0,65 και η Ισπανία 0,50 ευρώ, όταν ο μέσος όρος σε επίπεδο Ε.Ε. είναι το 0,56 ευρώ ανά λίτρο.